• Menu
  • Menu
Een inzicht in het communicatiemanagement van Juvigo.

Een inzicht in het communicatiemanagement van Juvigo

Werken in communicatiemanagement bij Juvigo, in ons kantoor in Berlijn-Kreuzberg, betekent verantwoordelijk zijn voor alle contactverzoeken van klanten die ons bereiken via telefoon, e-mail en WhatsApp. Het Nederlandse team zorgt dus voor de behoeften van al onze klanten in Nederland en Vlaanderen om de beste kampen voor kinderen en tieners te bieden.

Een grote productselectie

Als vertegenwoordiger van kinder- en jongerenreizen van verschillende touroperators, heeft Juvigo een ongelooflijk breed aanbod van kampen die we kunnen aanbieden aan gezinnen die op zoek zijn naar de juiste reis voor hun kinderen. Van watersportkampen, tot pretparkkampen, tot taalreizen in Malta of Amerika. Er is voor elk kind en elke tiener wat wils, waardoor we ons aanbod perfect kunnen afstemmen op hun interesses. Dankzij de grote variatie aan kampthema’s kunnen we families meestal zeker 3 tot 5 kampen aanbevelen voor hun specifieke wensen. Op die manier hebben zij de keuze om het kamp te kiezen dat het beste bij hen past.

Het juiste kamp vinden

Met behulp van onze interne tools voor communicatiemanagement kunnen we snel geschikte aanbiedingen vinden. Daarvoor kunnen we veel parameters gebruiken, zoals leeftijd, vakantieperiode, voorkeursbestemming, enzovoort. We kunnen ook de beschikbaarheid controleren en rekening houden met speciale voorwaarden, bijvoorbeeld of een kamp alleen voor jongens of alleen voor meisjes is. Op deze manier kunnen we ervoor zorgen dat klanten alleen aanbiedingen ontvangen die echt aan hun eisen voldoen en die op dat moment boekbaar zijn. Op het moment dat we geen aanbod kunnen doen, bijvoorbeeld voor zeer last-minute verzoeken, hebben we een proces ingesteld om de klant te laten weten wanneer het kamp weer beschikbaar is om te boeken. Zodoende hoeven ze zich geen zorgen te maken voor volgend jaar.

Flexibel werk

Wat het werk bij Juvigo echt versnelt, is dat we helemaal geen papier hoeven te gebruiken. Met onze interne tools kunnen we notities achterlaten voor elke (potentiële) klant in ons systeem. Daarmee kunnen onze collega’s in hetzelfde team het zien. Het feit dat we geen papier gebruiken, is ook positief voor het milieu. 

Bij bijvoorbeeld een telefoongesprek, kunnen we tegelijkertijd informatie en to-dos opschrijven. Als de klant opnieuw belt en de oorspronkelijke contactpersoon niet beschikbaar is, kan een van de andere collega’s de klant adviseren. Het is makkelijk te herleiden wat er al besproken is en welke informatie de klant nog nodig heeft. Normaliter streven we ernaar om een klant te laten begeleiden door dezelfde collega, vanaf het eerste contact tot aan de boeking. Op deze manier blijft geen enkele klant achter en hoeft niet de hele aanvraag herhaald te worden. De klant kan er zeker van zijn dat we op de hoogte zijn, ongeacht met wie er gesproken wordt.

Het individu is van belang in communicatiemanagement

Bij een functie in communicatiemanagement vinden we het heel belangrijk dat onze medewerkers aan het proces bijdragen met hun eigen karakter. Bij Juvigo stimuleren we dat iedereen op zijn of haar eigen manier werkt. Natuurlijk hebben we bepaalde procedures en processen waar we ons aan houden, om een goede werkstructuur te creëren, maar de manier waarop we mondeling en schriftelijk communiceren is voor iedereen anders.

In het ene geval kunnen we individueel reageren op de klant en diens karakter. Hierbij houden we natuurlijk rekening met persoonlijke details, zoals informatie over hun kinderen. In sommige gevallen kunnen we alles formuleren op een manier waarin iedereen zich kan herkennen, zolang we altijd vriendelijk en beleefd blijven. Het is belangrijk dat al onze klanten zich gezien voelen, wat maakt dat communicatiemanagement en persoonlijk klantcontact belangrijke onderdelen zijn van onze werkzaamheden.

Elke klant is belangrijk

Bij Juvigo is elke klant waardevol en we zorgen ervoor dat niemand als een nummer wordt behandeld, maar als een individu aan wiens behoeften we willen voldoen. Dit betekent dat we de tijd mogen nemen die nodig is om het juiste kamp te vinden, of om een andere vraag te beantwoorden. Sommige klanten hebben weken nodig om een geschikt kamp te vinden, omdat plannen veranderen of omdat wij onze lokale partners moeten raadplegen. Er zijn geen tijdslimieten in het hulpproces, of vooraf geformuleerde antwoorden die moeten worden voorgelezen of in e-mails moeten worden gebruikt. Wij als werknemers zijn allemaal ons eigen persoon en verwachten dezelfde waardering en aandacht die onze klanten verdienen. Dit gevoel moeten we kunnen overbrengen wanneer we ons advies geven.

Sterke collegiale samenwerking

In ons team ondersteunen we elkaar en geven we advies, ook tussen verschillende teams en afdelingen. Het kan heel gemakkelijk zijn om klanten door te geven aan een collega die hen al eerder heeft geadviseerd, wat fijn is voor de klant omdat ze dan een vast aanspreekpunt hebben. Hierdoor kun je je wel een tijdje onzeker voelen, vooral als je nieuw bent, omdat je misschien minder ervaring op doet. 

Het kost natuurlijk ook tijd voordat je alles weet over de kampen en andere belangrijke zaken, maar de collega’s om je heen staan altijd open voor vragen en helpen je graag als je ergens niet uitkomt. Er hangt een vriendelijke en behulpzame werksfeer binnen ons kantoor

Ons team is erg sterk op menselijk vlak. We kunnen samen lachen en samen van onze pauzes genieten. Stressvolle dagen brengen ons samen en iedereen is gelijkmatig verantwoordelijk voor de taken. Hoewel er altijd iemand is die de beslissingen neemt, werken we hand in hand en krijgt niemand een voorkeursbehandeling.

Goede samenwerking met partners

Wanneer een vraag niet door onze collega’s kan worden beantwoord, zijn onze partners altijd bereid om met ons mee te kijken. We hebben namelijk een goede relatie met de organisatoren van wie we de kampen boeken. Dat is ook een onderdeel van communicatiemanagement: het creëren en beheren van partnerrelaties. We noemen al onze partners bij hun voornaam en houden nauw contact. Hierdoor is het makkelijk om elkaar te bereiken wanneer we elkaar nodig hebben. De reizen die we maken, waarbij we de partners en accommodaties persoonlijk leren kennen, zijn natuurlijk super leuk om mee te maken. Soms zijn we zelfs ter plaatse terwijl er een kamp aan de gang is, wat ons een geweldig inzicht geeft in de dagelijkse activiteiten van het kamp. Het bezoek stelt ons ook in staat om de accommodatie persoonlijk te inspecteren en onze klanten vervolgens hoogwaardig advies te geven op basis van onze eigen ervaringen.

Prijs voor klantenservice

Het was erg speciaal dat Juvigo de Duitse Sport- en Vrijetijdsprijs 2023 heeft gewonnen, waarbij de klantenservice bijzonder overtuigend was. Het maakt ons team erg trots en motiveert ons om het dagelijks werk voort te zetten met net zoveel plezier en inzet als de dag ervoor. We blijven 100% energie geven bij het adviseren van onze klanten om hen de best mogelijke ervaring met Juvigo te bieden en kinderen en jongeren een unieke tijd te laten beleven in onze kampen.

Werken bij Juvigo

Je kunt hier lezen over de vergoeding voor een stage in het buitenland. Wil je meer weten over het starten van een carrière bij Juvigo? Lees dan het artikel over jouw sollicitatieprocedure of over jouw eerste dag bij Juvigo. Heb je nog wat overtuiging nodig? Hier zijn 10 redenen om je carrière bij Juvigo te beginnen! Juvigo is natuurlijk gevestigd in het internationale Berlijn. In ons artikel over stage lopen in Berlijn, kun je meer lezen over de voordelen van een internationale stage op persoonlijk en professioneel vlak.

Lees hier onze interviews met voorgaande stagiairs:

Je kunt ons bereiken via: (020) 808 00 46 (Ma-Vr, 9-18 uur) of een mail sturen naar vragen@juvigo.nl

5 / 5. Algemeen: 4

Anna

Laat een reactie achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *