• Menu
  • Menu

Juvigo trotseert de Corona-crisis en eindigt het zomerseizoen positief

  • Stijging in het aantal zomerboekingen
  • Hoge kwaliteit ondanks Corona
  • Nederland en België als populaire bestemmingen
  • Vooruitblik: verdere internationalisering

Berlijn, 26 oktober 2020: Juvigo, Europa’s specialist voor vakantiekampen, jongerenreizen en taalreizen, maakt een eerste positieve balans op na het moeilijke zomerseizoen van 2020.

Doordat de kampen in de paas- en meivakantie volledig geannuleerd moesten worden en gezinnen meer tijd samen doorbrachten, was de wens om in de zomer op kamp te gaan bijzonder groot. Hierdoor steeg het aantal boekingen bij Juvigo met 2% procent in vergelijking met de zomer van 2019. “Het jaar 2020 was een enorme uitdaging voor de hele economie en de toeristische sector in het bijzonder. We zijn tevreden dat Juvigo de zomer met een stijging in het aantal boekingen heeft kunnen afsluiten, ook al liggen de cijfers natuurlijk ver onder de oorspronkelijke verwachting”, zegt oprichter en directeur Björn Viergutz.

Hoge kwaliteit

Over het algemeen heeft de kwaliteit van de zomerkampen niet geleden onder Corona. Ondanks de uitzonderlijke omstandigheden werden de vakantiekampen volgens de opgelegde veiligheidsmaatregelen van de bevoegde overheden grondig voorbereid en succesvol uitgevoerd.

Dit wordt weergegeven in onze klantenbeoordelingen. Na elke reis hebben de kinderen en jongeren de mogelijkheid om hun kamp te beoordelen en kunnen ze 1 tot 5 sterren toekennen. In 2019 was de algemene beoordeling 4,1 sterren en in 2020 is het 4,3 sterren. Vorig jaar was 50 procent van de beoordelingen 5-sterren, maar in 2020 is dat al 57 procent. Nog eens 30 procent valt op de 4 sterren, zodat 87 procent van de reizigers hun ervaring als goed of zeer goed beoordeelt.

“Onze dank gaat uit naar onze partners die onder zeer moeilijke omstandigheden echt uitstekend werk hebben verricht voor de kinderen en jongeren ter plaatse. We zijn blij dat we deze crisis tot nu toe samen zo goed hebben kunnen overwinnen en kijken uit naar een beter jaar 2021”, aldus Björn Viergutz.

Nederland en België als populaire bestemmingen

Zowel Nederland als België hebben een enorme groei gemaakt als vakantiebestemmingen. In 2020 bemiddelde Juvigo voor deze twee bestemmingen 5.200 overnachtingen, dat is 6 keer zoveel dan het jaar voordien. Twee factoren waren bepalend voor die ontwikkeling:

Ten eerste bleef het merendeel van de kinderen en jongeren uit Nederland en België in de zomer van 2020 in eigen land. Zo verbleven dit jaar 91% van de kinderen en jongeren in eigen land, in vergelijking met 79% in 2019. De vraag naar buitenlandse reizen was ook deze zomer enorm groot, maar het aanbod was vanwege de strenge reiswaarschuwingen en beperkingen helaas klein. Engeland, de topbestemming voor taalvakanties, werd deze zomer niet aangeboden en ook onze reizen naar Frankrijk en Spanje, populaire bestemmingen voor watersport- en surfkampen, werden geannuleerd.

Ten tweede was er een toename in boekingen vanuit Duitsland, Juvigo´s thuisbasis. Duitse kinderen en jongeren bleven ofwel in hun eigen land of reisden naar de directe buurlanden. Het aantal Duitse boekingen voor kampen in Nederland is meer dan verviervoudigd de voorbije zomer.

Aanvulling van Björn Viergutz: “De positieve trend middenin de corona crisis is natuurlijk ook te danken aan het feit dat Juvigo een snelgroeiend bedrijf is en de groeicijfers vooral in de eerste jaren na het betreden van een nieuwe markt hoog zijn.”

Verdere internationalisering

Juvigo gaat verder met zijn internationalisering. Het jaar 2020 heeft aangetoond dat de uitbreiding naar verschillende landen en het internationaliseren van de kampen goed werkt. Daarom houdt Juvigo vast aan de toekomstplannen om verder te internationaliseren en breidt het uit naar Spanje, Portugal, Oostenrijk en Zwitserland. Voortaan kunnen kinder- en jeugdorganisaties uit deze landen partner worden van Juvigo en hun vakantiekampen aanbieden via de internationale platforms van Juvigo. Zij zullen kunnen genieten van een verhoogde zichtbaarheid, de klantenservice van Juvigo en een uitgebreid kwaliteitsmanagement. “We willen nu meer investeren in langetermijns groeiprojecten om ons strategisch concurrentievoordeel in de internationale distributie verder uit te breiden”, aldus Björn Viergutz.

Download persbericht: 2020-10-26_Persbericht_Juvigo trotseert de Corona-crisis en eindigt het zomerseizoen positief.pdf

5 / 5. Algemeen: 1

Sam
Sam

Laat een reactie achter

Your email address will not be published.

Scroll Up