→ Omzet uit bemiddeling voor het eerst meer dan 10 miljoen euro
→ Boekingen voorjaars- en herfstvakantie terug op niveau van voor de corona crisis
→ Verdubbeling van het aantal geboekte reizen in december en januari
Berlijn, 22 februari 2023: Juvigo, het boekingsplatform voor zomerkampen, jongerenreizen en taalreizen, heeft in 2022 opnieuw een aanzienlijke groei gerealiseerd en voor zijn zevende boekjaar voor het eerst een achtcijferige omzet behaald. Alle internationale platforms van Juvigo bemiddelden samen 140.000 overnachtingen met een totaalwaarde van 10 miljoen euro. Ten opzichte van vorig jaar is dit een stijging van 65%. Juvigo heeft zijn omzetniveau verdrievoudigd in vergelijking met 2019, voor de corona crisis. Op dat moment was de omzet 2,7 miljoen euro. De gemiddelde prijs voor een reis bedroeg 575 euro en steeg met 17% ten opzichte van het voorgaande jaar. ‘2022 was een goed financieel jaar voor Juvigo. De naweeën van de corona crisis waren nog amper voelbaar en we zijn ongelofelijk trots dat we voor 10 miljoen aan vakantiereizen hebben bemiddeld. Daarnaast zijn we trots op het feit dat het aantal geregelde overnachtingen voor het eerst boven de 100.000 is gestegen, dat geeft een goed gevoel en laat mij verwachtingsvol naar de toekomst kijken.’ aldus oprichter en directeur Björn Viergutz.
Na twee jaren waarin we geraakt werden door de corona pandemie konden er in 2022 tijdens de paas- en meivakantie weer vakantiekampen plaatsvinden. Het aantal geboekte voorjaarsreizen is meer dan vertienvoudigd en ook de herfst-en winterreizen hebben hun niveau van voor de crisis weer bereikt. Echter vormden de reizen in de winter-, voorjaars – en herfstvakantie slechts 14% procent van alle overnachtingen. De hoofdactiviteit blijft de zomervakantie.
Een verdubbeling van het aantal geboekte reizen in december en januari
De Nederlandse en Belgische platformen deden het de afgelopen maanden bijzonder goed door een verdubbeling in het aantal boekingen te bereiken. “De voorbije twee jaar hebben we ondanks de corona crisis ons aanbod enorm kunnen uitbreiden door nieuwe partnerschappen aan te gaan met Nederlandse en Belgische organisatoren. Klanten die nu op onze Nederlandse of Vlaamse website terecht komen, kunnen kiezen uit meer dan 350 verschillende vakantiekampen. Ik ben ervan overtuigd dat we elk kind en elke tiener een gepast zomerkamp kunnen aanbevelen.” aldus Sam Vereecken, Product Manager bij Juvigo voor Nederland en België.
Internationale platforms blijven groeien
In 2022 is Juvigo niet alleen sterk gegroeid in Duitsland, Nederland en België, maar ook in Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Zwitserland en Italië. In 2022 kwam een derde van de boekingen van niet-Duitse platforms. ‘Wij zijn zeer tevreden over de ontwikkeling van onze internationale platforms. Het doel voor 2023 is nu om de bestaande platforms verder te versterken, daarom plannen we voorlopig ook geen uitbreiding naar andere landen’, licht Björn Viergutz zijn internationale plannen toe.
Klik hier om het persbericht te downloaden: Boekingsplatform Juvigo blijft sterk groeien
Foto van Björn Viergutz: Björn Viergutz portret
Laat een reactie achter